Vårens program for medlemsmøtene i Lillestrøm Historielag:

5. januar 2020 - Lokalhistorisk kaféRegissør Liv Hege Nylund fortelle om «Frihetens Pris - Kampen om Norrøna», et nyskrevet teaterstykke med urpremiere i mars. Svein Greni spiller.

14. januar 2020 - Åpent møte  - Finn Terje Skyrud, Kjeller Flyhistoriske kulturpark: 107 år med norsk flyhistorie - hva skjer på Kjeller?

5. februar 2020 - Lokalhistorisk kafé - Steinar Bunæs fra Skedsmo Historielag forteller i tekst og lysbilder om Bestyrerboligens mangfoldige historie fra starten i 1859.

18. februar 2020 - Åpent møte  - Steinar Bunæs, Skedsmo Historielag: Lillestrøms saghistorie sett i sammenheng med fløtningshistorien ved Bingen og Fetsund lenser.

24. mars 2020 -Årsmøte

AVLYST : 29. mars 2020 - Markering av 9. april i Lillestrøm-/Kjellerområdet  - Søndag 29. mars vil vi markere at det er 80 år siden krigen kom til landet med fokus på det spesielle som skjedde i Lillestrøm og på Kjeller. På programmet står blant annet avduking av minneplakett på stasjonsbygningen. Denne forteller historien om da kongefamilien måtte søke tilflukt under sporene mens Kjeller ble bombet.

AVLYST : 21. april 2020 - Åpent møte  - Flisbylaget spiller.
De har et repertoar med melodier og tekster knyttet til Lillestrøm, med komponister og tekstforfattere fra området som Leif Tangen, Jan Østnes, Jon og Knut Westby, Sigurd Frogner, Wilfred Aanerud, Arild B Stjernesund.

De spiller blant annet Lillestrømvalsen, Jubalong på Åkrene, Lurka-valsen og Tango på Torvet.

I tillegg blir det visning av filmer fra gamle Lillestrøm.